KÖPVILLKOR



Bedrägeri

Vi lagrar alltid ert IP nummer vid beställningar och vid bedrägeriförsök eller falskbeställningar görs alltid en polisanmälan tillsammans med ert IP nummer.

Minderåriga

Minderårig (under 18 år) måste ha målsmans godkännande för att få beställa.

Betalningsalternativ

Klarna Checkout

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout. Väljer du faktura så kan du välja om du vill ha den via e-post eller som brev. Din faktura skickas inte i ditt paket med produkter utan skickas vid sidan om av Klarna via mail eller hem till dig beroende på vad du själv valt. Är det något du undrar över kan du kontakta oss eller så ringer du klarna direkt på 08 – 120 120 10

Du kan läsa fullständiga villkor om Klarna Checkout i vår kassa eller på deras hemsida.

Frakt och leverans

Fri Frakt inom Sverige.

Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar inom Sverige. Eventuella förseningar kan förekomma inför jul och andra perioder med mycket beställningar. Om en produkt har en förlängd leveranstid står det i beskrivningen hos varje produkt. Vi skickar alla våra paket inom Sverige med Postnord AB. Om ert paket inte hämtas ut och det returneras till oss måste ni betala en avgift (läs mer nedan under ”outlösta paket”) samt en fraktavgift om 29 kr för att få paketet återsänt till er. Anger du fel adress ersätter vi inte bortkomna paket.

I sällsynta fall kan leveranstiden från dess att vi har skickat en beställning vara lång, upp mot 1 månad. Sådana förseningar är helt utom vår kontroll och vi kan inte hållas ansvariga för dessa.

Vår policy är att vänta max 4 veckor innan vi kan anse att en försändelse är försvunnen. Först efter 4 veckor från det datum vi har skickat en beställning kan vi utföra en återbetalning eller skicka beställningen igen till dig.

Om du vid beställningen har angivit en felaktig adress och försändelsen av denna orsak inte kommer fram till dig är vi varken skyldiga att återbetala dig eller skicka beställningen på nytt.

Retur, öppet köp, ångerrätt och Reklamation

Om något saknas eller om du fått fel produkt i din leverans.

Om en vara skulle saknas i din leverans eller om du fått fel produkt ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt för att lösa detta. En skriftlig reklamation via vårt kontaktformulär (eller via e-post) måste vara oss tillhanda senast tre dagar efter det att försändelsen mottagits. Kom ihåg att du inte får öppna eller använda en felaktig produkt, då kommer du att bli ersättningsskyldig för den produkten då vi inte kan ta den i retur.

Reklamation av trasig produkt

HEMSIDA kontrollerar alla produkter noga innan leverans. Om något mot förmodan skulle vara defekt ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt (max inom 3 dagar efter du fått ditt paket) med en detaljerad beskrivning av problemet. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts.

Efter ett godkänt returärende ska du returnera produkten eller produkterna till oss. Vi kommer att undersöka skadan för att sedan skicka ut en ny vara till dig utan extra kostnad. Om en vara inte finns i lager eller har utgått så kommer vi att kontakta dig innan vidare hantering. Vi hanterar normalt sätt reklamationsärenden inom 3 till 5 arbetsdagar. Vi står för alla kostnader som kan tänkas uppkomma vid en reklamation.

Ångrat köp

Om du ångrar något av dina övriga köp så ska du kontakta oss inom 30 dagar från mottagandet av produkten eller produkterna. Observera att produkten måste vara i väsentligt oförändrat skick. Detta innebär till exempel att en produkt måste vara obruten och oanvänd.

Vid ett godkänt ångrat köp betalar vi tillbaka summan för köpet inom 30 dagar. Du som kund står endast för returfrakten till oss, från 49:- SEK. Det är viktigt att du skyddar returen noga, förslagsvis i den förpackning som försändelsen mottogs i, då produkten måste vara i nyskick när den inkommer till oss. Du väljer själv hur du vill returnera din produkt till oss men använd förslagsvis en tjänst som är spårbar då det är du som ansvarar för returen tills den nått vårt lager igen. Vi gör inga återbetalningar innan vi mottagit och godkänt returen.

Om du ångrat ett köp måste du alltid kontakta oss innan du returnerar en vara.

Transportskada

Vid trasig eller öppnad kartong vid leverans bör du anmäla detta direkt till ditt utlämningsställe vid uthämtning av paketet då de har blanketter för skadeanmälan. Om paketet levereras till din brevlåda bör du i första hand kontrollera att innehållet är oskadat och komplett innan du går vidare med en skadeanmälan. Kontakta gärna oss på MAILADRESS för mer information.

Avbeställning

Om du skulle ångra dig direkt efter beställning bör du kontakta oss omedelbart. Om vi redan hunnit skicka din beställning går det ej att avbeställa den. Du måste då utnyttja ångerrätten och betala returfrakten till oss.

Outlöst paket

Om du skulle ångra dig efter att ordern har skickats från oss är det viktigt att du ändå hämtar ut det hos ditt utlämningsombud och sedan kontaktar oss för en retur. Om ett paket inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. En order som ej hämtas ut debiteras en avgift på f.n. 150 kr. Detta motsvarar de faktiska kostnader som uppstår för oss för att mottaga ett paket i retur. Det är Klarna AB som sköter alla våra faktureringar. Har du inte fått en avi av posten några dagar (ca 5 arbetsdagar) efter din beställning är det du som kund som är ansvarig att kontakta oss för att få ett kollinummer så du kan hämta ut paketet.

Anger du en felaktig adress och vi får paketet i retur kommer du också debiteras en avgift på f.n 150 kr. Du kan då inte ångra ditt köp och vi betalar heller ingen ersättning om ett paket eller brev kommer bort på grund av att du skrivit en felaktig adress.

Garanti & anvisningar

Vi har 12 månaders garanti mot tillverkningsfel. En klocka är en slags förbrukningsvara och garantin gäller INTE mot:

  • Fel som uppkommit efter normalt slitage (t.ex. repor i glaset, flagnad plätering, missfärgat eller slitet armband).
  • Fel som uppkommit pga olycka och slarv (t.ex. om du tappat eller slagit i klockan så den gått sönder eller tex en sprint lossnat).
  • Skador som orsakats av ingrepp.
  • Fuktskador/kondens i klockan. (läs mer under ”vanliga frågor”)
  • Batteri som tagit slut.

Kontakta vår kundtjänst innan beställning och användning om du är osäker på vad som gäller.

Personuppgifter

Den 28:e Maj 2018 trädde en ny EU-förordning i kraft, GDPR (dataskyddsförordningen). Här kan du läsa om vad GDPR betyder för dig och hur vi behandlar dina personuppgifter.

Produktbilder

Det är viktigt att tänka på att färger och nyanser kan skifta något mellan olika datorer och skärmar. Vi gör vårat yttersta för att ge en rättvis bild av hur en produkts färg och nyans ser ut i verkligheten. Vi kan dock omöjligt garantera att den färg eller nyans ni ser på er skärm stämmer överens med den färg som vi, eller någon annan ser. Om du är missnöjd med en färg eller nyans går det utmärkt att utnyttja ångerrätten.

Du får använda våra bilder för publicering men du måste ange oss som källa antingen skriftligt eller via länk. Det är förbjudet att använda våra bilder, produktbilder samt texter för kommersiellt bruk.

Kundtjänst

Vi har valt att endast erbjuda kundtjänst via e-post då det är lättare för oss att ge dig som kund rätt information direkt, lagra samt följa upp ärenden. Vi försöker att svara på era mejl så fort som möjligt dock senast inom 24 timmar. Vi svarar dygnet runt men våra ordinarie öppettider är måndag till Fredag 08:00-16:00. Du når oss direkt på MAILADRESS

Tvist

Vi följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Information om cookies

Webbplatsen använder sig av cookies och enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med cookies få information vad det används till. En cookie är en textfil med information som lagras på din dator. Vårt butikssystem kräver att dessa filer lagras för att fungera korrekt. Vi använder oss av cookies för att komma ihåg att du är inloggad, vilka inställningar du valt, vilken varukorg som tillhör dig samt marknadsföring.

Övrig information

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar, evt. oriktigt angivna specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. Det är beställarens ansvar att se till att alla leveransuppgifter som angivits vid ordern är korrekta. Falskbeställningar samt bedrägeriförsök polisanmäls tillsammans med ditt IP-nummer som vi lagrar vid din beställning. HEMSIDA förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering.

Säljande företag

Organisations nr:

Företagets säte: